My Sweet Kindergarten

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2018

Ο καιρός του χειμώνα:χιόνι

Αφού διαβάσαμε το ποίημα για το Χειμώνα και τα δώρα που φέρνει στη Γη,την επόμενη μέρα κιόλας τα είδαμε μπροστά μας.Χιόνισε και η αυλή του σχολείου μας γέμισε με χιόνι,ευκαιρία να το γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.
Μαζέψαμε χιόνι από την αυλή μας και θέλαμε να το διατηρήσουμε ,έτσι ώστε να το έχουμε στο σχολείο για καιρό.Πώς θα γινόταν αυτό;Ακούστηκαν διάφορες γνώμες,αλλά επικράτησε αυτή του να το αφήσουμε κάπου που να έχει πολύ κρύο.Το πιο κρύο μέρος, μετά από επιτόπια έρευνα,ήταν το ψυγείο και συγκεκριμένα η κατάψυξη.Και αν δεν το βάλουμε στην κατάψυξη τι θα συμβεί;Και είμαστε σίγουροι ότι αν το βάλουμε στο κρύο θα παραμείνει όπως είναι το χιόνι;Αυτά και άλλα ερωτήματα,μας ώθησαν στη λύση της επιστήμης και του πειράματος.Φτιάξαμε δύο χιονάνθρωπους και βάλαμε τον έναν στην κατάψυξη και τον άλλον είπαμε να τον αφήσουμε επάνω στο καλοριφέρ.
Κάθε τόσο,τους παρατηρούσαμε.



Μετά από λίγη ώρα είδαμε τα αποτελέσματα.Ο χιονάνθρωπος διατηρήθηκε όπως ήταν αρχικά στην κατάψυξη,γιατί είχε κρύο και ο χιονάνθρωπος επάνω στο καλοριφέρ,έλιωσε και έγινε νερό,γιατί η ζέστη τελικά,λιώνει τον πάγο.Φυσικά,δεν παραβλέψαμε, σαν καλοί επιστήμονες, να καταγράψουμε τις προβλέψεις μας πρώτα κι έπειτα τα αποτελέσματα.


Το φύλλο με το πείραμα το βρήκα εδώ: http://lovethosekinders-kinderkay.blogspot.gr/2018/01/melting-snowman-freebie-for.html και απλά το προσάρμοσα στις δικές μας ανάγκες.
Όσο περιμέναμε να περάσει ο χρόνος για να δούμε τα αποτελέσματα του πειράματος,αναρωτηθήκαμε τι είναι και πώς δημιουργείται το χιόνι.Παρακολουθήσαμε αυτήν την παρουσίαση,


τη βρίσκετε εδώ: Η γέννηση μιας χιονονιφάδας, που το εξηγεί με πολύ απλό τρόπο.Ειδικά,αν έχετε μιλήσει με τα παιδιά νωρίτερα για τον κύκλο του νερού και το πώς δημιουργείται η βροχή,θα το καταλάβουν ακόμη καλύτερα.Εδώ,η παρουσίαση είναι στα αγγλικά.Εγώ την έχω μεταφράσει στα ελληνικά,αλλά και πάλι,μπορείτε να τη διαβάζετε εσείς στα αγγλικά και σε ελεύθερη μετάφραση να τη λέτε στα παιδιά στα ελληνικά.
Το πείραμα όμως,μας έκανε να σκεφτούμε και κάτι ακόμη.Ότι ο χιονάνθρωπος και κατ' επέκταση το χιόνι,έχει,όπως όλα τα πράγματα επάνω στη γη,έναν κύκλο ζωής.Μετά από συζήτηση,τον ζωγραφίσαμε.


Βλέπετε,ότι τα παιδιά σημειώνουν και την ανάλογη κατάσταση,αν είναι δηλαδή στερεό,υγρό ή αέριο.Για τις καταστάσεις της ύλης,είχαμε κάνει πάλι μια πολύ απλή αναφορά,όταν μιλήσαμε για τη βροχή το φθινόπωρο και κάναμε διάφορα πειράματα για το πώς το νερό γίνεται υδρατμός ή ο υδρατμός νερό και άλλα τέτοια παρόμοια και έτσι τα παιδιά ήξεραν τη διαδικασία και την ορολογία.Απλά, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να τα ξαναθυμηθούμε και να εμβαθύνουμε περισσότερο.Ο κύκλος ζωής του χιονάνθρωπου είναι εδώ: https://www.teacherspayteachers.com/Product/Life-Cycle-of-a-Snowman-States-of-Matter-FREEBIE-478005

Φυσικά,ούτε κουβέντα να βγάλουμε το χιονάνθρωπο από την κατάψυξη!Νομίζω ότι θα μείνει εκεί για πάντα και κάθε μέρα θα του λέμε καλημέρα..

Ααααα!!!φεύγοντας πήραμε μαζί μας μία έρευνα,που έχουμε να κάνουμε το σκ! πρέπει να ρωτήσουμε 10 ανθρώπους,μαμάδες,γιαγιάδες,παππούδες,αδέλφια,θείους,θείες και όποιον άλλον βρούμε από το σόι,αν τους αρέσει το χιόνι ή όχι και να το καταγράψουμε εδώ:


Τα παιδιά πρέπει να κάνουν το 1ο και 2ο βήμα.Το 3ο θα το ολοκληρώσουμε μαζί στο σχολείο.
Μου αρέσει πολύ να δίνω τέτοιες αποστολές στα παιδιά! Να κάνουν έρευνες,να συνεργάζονται με τους γονείς τους..το βρίσκω υπέροχη ιδέα.Η συνέχεια τη επόμενη εβδομάδα.


Δέσποινα 💜









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου