My Sweet Kindergarten

Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Πολικές αρκούδες εναντίον πιγκουίνων α΄!

Καθώς ξεκινήσαμε να μιλάμε για τους δύο πόλους και τη ζωή εκεί,έχει αρχίσει στην τάξη μας μία αναμέτρηση ανάμεσα στις πολικές αρκούδες και τους πιγκουίνους.Κάποιοι συμπαθούν περισσότερο τα πρώτα ζώα,κάποιοι τα δεύτερα.Θέλαμε να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες και για τα δύο,έτσι ώστε να καταλήξουμε κάπου.

Πολικές αρκούδες.
Αρχικά,είχα φτιάξει μία αφίσα με διάφορες πληροφορίες για τις πολικές αρκούδες,που πίστευα ότι θα φαινόντουσαν ενδιαφέρουσες στα παιδιά,για παράδειγμα ότι, στην πραγματικότητα,το τρίχωμα της αρκούδας δεν έχει χρώμα,αλλά εμείς το βλέπουμε λευκό,λόγω της αντανάκλασης του φωτός ή ακόμη ότι το δέρμα τους είναι μαύρο.Επίσης,οι πολικές αρκούδες δεν πέφτουν σε χειμερία νάρκη,περνούν πολλές ώρες μέσα στον ωκεανό κολυμπώντας και έχουν μακρύτερο λαιμό από τα υπόλοιπα είδη αρκούδας,για να μπορούν εύκολα να βγάζουν το κεφάλι τους έξω από το νερό όταν κολυμπάνε και θέλουν να αναπνεύσουν.Διαβάσαμε και συζητήσαμε ένα ένα όλα αυτά τα στοιχεία.


Είδαμε βιντεάκια στο YouTube,τα οποία είναι φτιαγμένα για παιδιά:







Ακούσαμε και τον ήχο που κάνει μία πολική αρκούδα:




Έπειτα ήθελα να δω,τι συγκράτησαν τα παιδιά από όλα αυτά που διαβάσαμε,είδαμε και ακούσαμε.Είχα φτιάξει πρόχειρα μια αρκούδα επάνω σε χαρτί του μέτρου.Ο καθένας έλεγε τι έμαθε τελικά για τις πολικές αρκούδες,τι ήταν αυτό που του έκανε εντύπωση και έμεινε στη μνήμη του.Εγώ έγραφα αυτό που απαντούσε το κάθε παιδί σε ένα χαρτί για σημειώσεις και τα παιδιά το κολλούσαν στο σώμα της αρκούδας.Έχω δουλέψει και άλλες φορές με αυτόν τον τρόπο και ομολογώ ότι προσελκύει τα παιδιά να σηκώσουν το χέρι τους και να δώσουν μία απάντηση,το οποίο είναι για μένα και το ζητούμενο,για να κολλήσουν μετά το χαρτάκι.


Και φυσικά,ολοκληρώσαμε κάνοντας μία κατασκευή και  ζωγραφίζοντας αυτά που είπαμε.







Το πατρόν για την κατασκευή και το φύλλο ζωγραφικής από εδώ:https://www.teacherspayteachers.com/Product/The-Bear-Facts-About-Polar-Bears-991822.

Και ήρθε η ώρα για λίγα αρκουδομαθηματικά!"Εσύ,πόσες πατούσες πολικής αρκούδας ύψος έχεις;".Με πατούσες πολικής αρκούδας,τα παιδιά μετρούσαν σε ζευγάρια το ύψος τους.Στο τέλος,το περάσαμε και στο χαρτί.



Το φύλλο εργασίας μπορείτε να το εκτυπώσετε από εδώ:https://drive.google.com/file/d/1L-5ly1bCCECwb5G3XpAuP_1T1wyhHEV-/view?usp=sharing.

Τέλος,συγκρίναμε τη δική μας πατούσα,με την πατούσα μιας πολικής αρκούδας,πάλι σε ζευγάρια και είδαμε ότι όντως έχει μια μικρούλα διαφορά!



Αν θέλετε,μπορείτε να βρείτε την πατούσα πατώντας εδώ:http://www.theclassroomcreative.com/2014/01/free-polar-bear-paw-writing-prompt-polar-bear-facts/.

Επειδή,όμως,τα παιδάκια μου ήθελαν και κάτι ακόμη από πολικές αρκούδες,είπαμε να μεταμορφωθούμε εμείς οι ίδιοι σε αυτά τα υπέροχα ζώα και να πάμε να βρούμε το γεύμα μας.
Έφτιαξα μία διαδρομή με χαρτοταινία και στεφάνια και στο τέλος της έβαλα ένα πλαστικό ψάρι.Ή χαρτοταινία,ήταν ο δρόμος που έπρεπε να ακολουθήσει η αρκούδα επάνω στο χιόνι χωρίς να γλιστρήσει και τα στεφάνια ήταν οι πάγοι που επιπλέουν στον ωκεανό και στους οποίους η αρκούδα έπρεπε να πηδήξει με επιτυχία,χωρίς να πέσει στο νερό..Τριγύρω,τοποθέτησα τσαλακωμένα χαρτιά,τα οποία ήταν επίσης πάγοι,τους οποίους,η αρκούδα έπρεπε να αποφεύγει χωρίς να τους ακουμπάει,γιατί θα τραυματιζόταν.Ο στόχος ήταν να φτάσουν μέχρι το στεφάνι με το ψάρι για να το φάνε!





Φυσικά,δεν παραλείψαμε να παίξουμε και παιχνίδια στις γωνιές μας.Έτσι,φτιάξαμε ένα παζλ με αριθμούς από το 11 έως το 20 (έχουμε αρχίσει να ασχολούμαστε και με τη δεύτερη δεκάδα,κυρίως τα νήπια,καθώς την πρώτη,την έχουμε δουλέψει αρκετά μέχρι και τα Χριστούγεννα και λίγο μετά).



Αλλά,μετρήσαμε πολικά ζώα και Εσκιμώους.


Το φύλλο εργασίας είναι από:http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/01/blog-post_7660.html.Απλά,εγώ το εκτύπωσα στην έγχρωμη έκδοση και το πλαστικοποίησα,έτσι ώστε να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε στη γωνιά των μαθηματικών σβήνοντας και γράφοντας όσες φορές θέλουμε.

Μετά από αυτά,τα παιδιά αγάπησαν τις πολικές αρκούδες ακόμη περισσότερο!Και ευτυχώς που υπάρχουν και τα παιδιά και αγαπούν με αυτόν τον τρόπο,γιατί εμείς οι μεγαλύτεροι,δυστυχώς, τις έχουμε καταντήσει είδος που απειλείται με εξαφάνιση 😟😠

Δέσποινα 💜



























2 σχόλια: