My Sweet Kindergarten

Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

"Γεια σου κύριε Μενεξέ"-Οδυσσέας Ελύτης.

Κάποια στιγμή,είχα ζητήσει από τα παιδιά να μου αναφέρουν διάφορα λουλούδια που γνωρίζουν,τα οποία καταγράψαμε και δουλέψαμε μέσα από αυτά.Μπορείτε να δείτε τι κάναμε εδώ:http://mysweetkindergarten.blogspot.gr/2018/05/blog-post_19.html.Μέσα στα διάφορα ονόματα λουλουδιών που μου είπαν,ήταν και αυτό του μενεξέ..αυθόρμητα εκείνη τη στιγμή,τραγούδησα λίγους στίχους από το όμορφο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη,πράγμα που άρεσε πολύ στα παιδιά και έτσι,σκέφτηκα,να γνωρίσουμε καλύτερα τόσο το ποίημα,όσο και τον ποιητή που το εμπνεύστηκε.
Μετά από λίγες μέρες,λοιπόν,τους έδειξα μία εικόνα του Οδυσσέα Ελύτη και τους ζήτησα,αφού παρατηρήσουν πολύ καλά τον εικονιζόμενο,το ύφος του,τα ρούχα του,το βλέμμα του,να μου πούνε με τι πιστεύουν ότι ασχολείται ο άνθρωπος αυτός.Άκουσαν πάρα πολλά τα αυτάκια μου,βγαλμένα από τα αθώα μυαλουδάκια των παιδιών μου,μέχρι και μάστορα αυτοκινήτων τον είπαν,ώσπου τελικά,με λίγη βοήθεια δική μου και πολλή σωκρατική μέθοδο,καταλάβαμε,ότι μπροστά μας έχουμε έναν πολύ σπουδαίο ποιητή!


Τον είδαμε και τον ακούσαμε,καθώς μάθαμε και λίγα πράγματα για τη ζωή του,όπως η υπέροχη εξήγηση που δίνει,για το πώς διάλεξε το ψευδώνυμό του,εδώ:http://www.mikrosanagnostis.gr/thema-elytis-mathekiafto.asp.

Στη συνέχεια συνθέσαμε το όνομα και το επίθετό του,



χρησιμοποιώντας υλικό,το οποίο βρήκα και δανείστηκα από το ιστολόγιο Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο.
Το επόμενο βήμα,ήταν να διαβάσουμε το ποίημα και να κάνουμε μία μικρή ανάλυσή του.
Κυκλώσαμε τις στροφές,μετρήσαμε και υπογραμμίσαμε τους στίχους και με μία δεύτερη ανάγνωση,σημειώσαμε και τις άγνωστες λέξεις,των οποίων την ερμηνεία προσπαθήσαμε να καταλάβουμε,βλέποντας ένα εικονόλεξο του ποιήματος.



Την καρτέλα με το ποίημα,το οποίο να σημειώσω ότι το κατέγραψα εγώ σε δύο στροφές,καθώς ήταν πιο εύκολο για μένα να δουλευτεί έτσι,μπορείτε να τη βρείτε εδώ:Καρτέλα με ποίημα.

Επίσης,το εικονόλεξο με τις παρακάτω καρτέλες














Στη συνέχεια,σκόρπισα στο πάτωμα τους παρακάτω κύκλους,με εικόνες και στίχους από το ποίημα.Κάθε φορά,διάβαζα τους στίχους και τα παιδιά έβρισκαν σε ποια εικόνα αντιστοιχεί.Όταν φτιάξαμε όλο το ποίημα,προσπαθήσαμε να βρούμε και τις λέξεις που κάνουν ομοιοκαταληξία.Καθώς εγώ διάβαζα,τα παιδιά μου έλεγαν τις λέξεις και τις υπογράμμιζα.





Οι καρτέλες είναι από εδώ:http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2016/07/blog-post_6.html

Ολοκληρώνοντας και αυτό το βήμα,αφού δηλαδή,γνωρίσαμε τον ποιητή,διαβάσαμε το ποίημα,το επεξεργαστήκαμε και ξέραμε πια το περιεχόμενό του,ήρθε η ώρα να κλείσουμε τα μάτια μας και να το φανταστούμε...Τα παιδιά ξάπλωσαν στο πάτωμα και καθώς εγώ,έκανα άλλη μία ανάγνωση του ποιήματος,αυτά προσπαθούσαν να φανταστούν το κορίτσι,τον μπαξέ και τα χρώματά του,τους ήχους που θα μπορούσαν να ακουστούν εκεί μέσα και τις εικόνες που θα μπορούσαν να δούνε μπροστά τους.
Όταν τελειώσαμε,τους έκανα διάφορες ερωτήσεις,όπως:

-Πού έπαιζε το κορίτσι;
-Ποιους ήχους άκουγε;
-Ποια δέντρα το περιτριγύριζαν;
-Ποια έντομα συντρόφευαν το παιχνίδι του;
-Πώς νιώθει το κορίτσι ενώ παίζει με τη φύση κτλ....



Και επειδή χαλαρώσαμε αρκετά και δεν θέλαμε να χαλάσει το όμορφο κλίμα που φτιάξαμε,ακούσαμε το ποίημα,το οποίο τραγουδάει η υπέροχη Ελένη Βιτάλη,κάνοντας και μία μικρή χορογραφία της στιγμής με απαλές κινήσεις,καθοδηγούμενοι από τους στίχους...



Όταν είχαμε χρόνο,ζωγραφίσαμε εικόνες από το ποίημα...ένα μικρό δείγμα...



Το φύλλο για τη ζωγραφική,μπορείτε να το εκτυπώσετε από εδώ:ποίημα-φύλλο εργασίας.


Δέσποινα 💜



































2 σχόλια: