My Sweet Kindergarten

Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

Τα θαύματα του Χριστού.


Τελειώνοντας με τους 12 Μαθητές και την εκλογή τους από το Χριστό,προχωρήσαμε στα θαύματά Του.Τα διαβάσαμε και κάναμε διάφορες δραστηριότητες επάνω σε αυτά:


Ο Γάμος στην Κανά της Γαλιλαίας.

Το πρώτο θαύμα που έκανε ο Χριστός,ήτανε η μετατροπή του νερού σε κρασί,μετά από προτροπή της Παναγίας,σε ένα γάμο,όπου ήταν καλεσμένος Αυτός και οι Μαθητές Του.
Εμείς διαβάσαμε την ιστορία από τη Βίβλο


και τη διηγηθήκαμε ξανά,κάνοντας μία κατασκευή.



Στη συνέχεια,μιας και το θαύμα περιείχε κανάτες και νερό,τοποθετήσαμε την κάθε κανάτα στη σωστή θέση σε αυτό το παιχνίδι



και είπαμε να κάνουμε και ένα μικρό πείραμα με τις κανάτες και το βάρος τους,έχοντας μέσα νερό,χρησιμοποιήσαμε και βάζα,βέβαια..
Φτιάξαμε μία αυτοσχέδια ζυγαριά και τοποθετούσαμε μέσα τις κανάτες και τα βάζα.Παρατηρούσαμε απο ποια πλευρά έγερνε η ζυγαριά.Αυτό σήμαινε,ότι απο εκεί υπήρχε και περισσότερο βάρος.Πριν τοποθετήσουμε στη ζυγαριά τις κανάτες και τα βάζα,κάναμε τις προβλέψεις μας δοκιμάζοντας και μετρώντας το βάρος με τα χέρια μας





Τέλος,κάναμε και το παρακάτω φύλλο εργασίας,στο οποίο τα παιδιά,αφού "έβαλαν"νερό στις δύο κανάτες,στη συνέχεια τις τοποθέτησαν επάνω στη ζυγαριά,όπως πίστευαν.Επίσης,μου είπαν κάτι βαρύτερο από την πιο βαριά κανάτα και κάτι ελαφρύτερο από την πιο ελαφριά.


Την κατασκευή μπορείτε να τη βρείτε εδώ:Ο Ιησούς μετατρέπει το νερό σε κρασί-κατασκευή.
Το παιχνίδι με τις κανάτες εδώ:παιχνίδι-κανάτες.
Το φύλλο εργασίας εδώ:ποια κανάτα είναι πιο βαριά; κανάτες.


Η θεραπεία των δύο τυφλών.

Διαβάσαμε την ιστορία,από το υπέροχο βιβλίο Η ζωή του Χριστού-ο Χριστός ανάμεσα στους ανθρώπους


και τη συνδέσαμε με ένα ακόμη θαύμα του Χριστού,τη θεραπεία του τυφλού,στη πόλη Ιεριχώ.
Αναρωτηθήκαμε,πώς να είναι η ζωή κάποιου,ο οποίος είναι τυφλός..τι δυσκολίες αντιμετωπίζει και πώς μπορεί και τις ξεπερνάει.
Κλείσαμε και εμείς για λίγο τα μάτια μας και αφήσαμε έναν συμμαθητή μας,να μας οδηγήσει σε έναν δρόμο με εμπόδια.


Στη συνέχεια,είπαμε τις εμπειρίες μας και το πώς νιώσαμε,τόσο τα παιδιά που οδηγούσαν αυτό με τα κλειστά μάτια,όσο και τα παιδιά που είχαν τα μάτια τους κλειστά.Οι απαντήσεις χαρακτηριστικές,δύσκολο να προσπαθείς να οδηγήσεις κάποιον που δεν βλέπει..όσο για τα παιδιά που είχαν τα μάτια τους κλειστά,είπαν:ένιωσα φόβο,ότι δεν ήμουν ασφαλής και αυτό που μου έκανε περισσότερο εντύπωση:ήθελα να ανοίξω τα μάτια μου αμέσως!δεν άντεχα να είμαι στο σκοτάδι..

Τελειώσαμε κάνοντας μία κατασκευή,στην οποία χρωματίσαμε πρώτα το λυπημένο πρόσωπο του τυφλού και έπειτα το χαρούμενο,μόλις "ανοίγουν" τα μάτια του και ξαναβλέπει.Έβαλα το λυπημένο πρόσωπο επάνω στο χαρούμενο,τα σύνδεσα με ένα διπλόκαρφο και το αποτέλεσμα είναι αυτο





Η θεραπεία του παραλυτικού στην Καπερναούμ.

Άλλο ένα θαύμα που διαβάσαμε και μας έκανε πολλή εντύπωση,ήτανε η θεραπεία του παράλυτου,σε μία πόλη που λεγόταν Καπερναούμ.


Φέραμε τον εαυτό μας στη θέση του παραλυτικού ανθρώπου.Σκεφτήκαμε και πάλι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας τέτοιος άνθρωπος και συμφωνήσαμε στο ότι,πρέπει να είμαστε ευγνώμονες που μπορούμε και στεκόμαστε υγιείς στα πόδια μας,τρέχουμε,παίζουμε και εξυπηρετούμαστε μόνοι μας.Κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν αυτό το,αυτονόητο για εμάς,προνόμιο!Επίσης,μιλήσαμε και για τους 4 ανθρώπους που κουβάλησαν τον παράλυτο μέχρι εκεί.Πόσο καλοί του φίλοι ήταν,αφού με κόπο και προσπάθειες ωρών,κατάφεραν να τον φέρουν μπροστά στο Χριστό,χωρίς να τα παρατήσουν,αλλά και τη δυνατή τους πίστη,στο ότι ο Ιησούς μπορούσε να τον θεραπεύσει.

Στη συνέχεια,διηγηθήκαμε ξανά το θαύμα,βάζοντας τις εικόνες στη σειρά


και κάναμε και την παρακάτω κατασκευή



Τις εικόνες για την ιστορία,τις βρήκα εδώ:εικόνες-θαύμα παραλυτικού.
Την κατασκευή,τη βρίσκετε εδώ:παραλυτικός-κατασκευή


Η κατάπαυση της τρικυμίας.

Το θαύμα αυτό,ήτανε το εντυπωσιακότερο για τα παιδιά!Το διαβάσαμε και κάναμε δραματοποίηση,αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβα να φωτογραφίσω.


Μιλήσαμε για τη δύναμη του Θεού επάνω στα στοιχεία της φύσης και επίσης αναρωτηθήκαμε,γιατί ο Χριστός ήτανε τόσο ήσυχος,ενώ γύρω,γινόταν μία καταστροφή και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας.
Τελειώσαμε με αυτήν την κατασκευή,στη μέση της οποίας,όπως παρατηρείτε,έχω βάλει ένα διπλόκαρφο,για να γυρίζει η εικόνα με το καράβι και να φαίνεται μια η καταιγίδα και μια ο καλός καιρός και





Ο χορτασμός των 5.000 ανδρών.

Το τελευταίο θαύμα με το οποίο ασχοληθήκαμε,ήταν αυτό.Το διαβάσαμε και συζητήσαμε.


Στη συνέχεια,χρωματίσαμε τα 5 ψωμιά και τα 2 ψάρια,



με σκοπό να τα βάλει ο καθένας στο καλάθι του,αφού πρώτα,όμως,κερδίσει στο παρακάτω παιχνίδι.Τα παιδιά,προσπαθούσαν να βάλουν τα ψάρια και τα ψωμιά τους μέσα στο καλάθι,πετώντας τα από μακρινή απόσταση.Τα είχα πιάσει με μανταλάκια,για να είναι πιο βαριά και να είναι ευκολότερο για τα παιδιά να πετύχουν το στόχο τους.




Μια χαρά τα καταφέραμε και έτσι βάλαμε τα φαγώσιμά μας στο καλάθι.





Επίσης,μετά από απαίτηση των παιδιών,κάναμε και αυτήν την μικρή και εύκολη κατασκευή,στην οποία χρησιμοποιήσαμε ρολό από χαρτί υγείας.


Εδώ θα βρείτε το πατρόν για τα ψάρια,τα ψωμιά και το καλαθάκι:ψωμιά-ψάρια-καλάθι
και εδώ,το πατρόν για το Χριστό με το ρολό από χαρτί υγείας:Χριστός-ρολό.

Θα ήθελα να προσθέσω,ότι,για κάθε θαύμα,έχω φτιάξει και ένα αντίστοιχο μικρό βιβλιαράκι,το οποίο τα παιδιά παίρνουν μαζί τους στο σπίτι με την κατασκευή.Σκοπός είναι,να διαβάσουν και εκεί το θαύμα και έπειτα,χρησιμοποιώντας την κατασκευή που φτιάξαμε,να το διηγηθούν ξανά.


Εδώ,αν θέλετε,μπορείτε να βρείτε τα βιβλιαράκια με τα θαύματα:Ο γάμος στην Κανά,


Ολοκληρώνοντας,επειδή,διαβάζοντας τα θαύματα,ακούσαμε πολλά ονόματα περιοχών,πόλεων ή ακόμη και ονόματα από λίμνες ή θάλασσες κτλ.,που δεν γνωρίζαμε,είδαμε και έναν χάρτη και ψάξαμε αυτά τα παραπάνω ονόματα.Ο χάρτης,είναι από το παραπάνω βιβλίο που ανέφερα.


Φυσικά,από την αρχή έχουμε πει,ήδη από την ιστορία της γέννησης,ότι ο Χριστός,δεν γεννήθηκε στην Ελλάδα,αλλά σε μία άλλη χώρα.
Είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε με τα γεγονότα του Πάσχα και τη Μεγάλη Εβδομάδα,αφού κάνουμε και την αναφορά μας στην ανάσταση του Λαζάρου,που τα παιδιά περιμένουν πώς και πώς!






















































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου