My Sweet Kindergarten

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2020

Ο εαυτός μου-Αναγνωρίζω το όνομά μου,μετράω τα γράμματα και τις συλλαβές.

 Από τις πρώτες δραστηριότητες που κάνουμε στο νηπιαγωγείο,είναι αυτές που αφορούν τα ονόματα των παιδιών.

Εγώ άντλησα τις ιδέες και το υλικό από εδώ: https://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/myself/namecastle/ ,αφού ακούσαμε μια μέρα τυχαία το τραγούδι του Δράκου από τη Λιλιπούπολη και κατάλαβα ότι άρεσε πολύ στα παιδιά και το προσάρμοσα σύμφωνα με τις ανάγκες της τάξης μου.

Προσπάθησα να προσελκύσω το ενδιαφέρον των παιδιών,λέγοντας πως ο Δράκος μας έστειλε ένα γράμμα και ζητούσε από εμάς να προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε κάποιες αποστολές,οι οποίες είχαν σχέση με το όνομά μας.Μαζί με το γράμμα,μας έστειλε και το υλικό που θα χρειαζόμασταν για να ολοκληρώσουμε τις αποστολές μας..

Συγκεκριμένα,κάθε μέρα,άφηνε στην τάξη μας και κάτι καινούριο.Αν τα παιδιά κατάφερναν να φέρουν εις πέρας όλες τις αποστολές,θα κέρδιζαν ένα δώρο από τον Δράκο.

Ας τις δούμε παρακάτω:

Αποστολή 1η: Ο Δράκος μας προσκαλεί σε δείπνο.Βρες το πιάτο σου και σήκω στο ψηλά!

Ο Δράκος μας έστειλε πιατάκια,μέσα στα οποία ήτανε γραμμένα τα ονόματά μας.Τα άπλωσε στα τραπεζάκια και τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν το πιάτο με το δικό τους όνομα και να βρούνε έτσι τη θέση τους στο δείπνο.Κάναμε αρκετές επαναλήψεις και αλλάζαμε κάθε φορά τη θέση των πιάτων.Τα διαφορετικά χρώματά τους,βοήθησαν αρκετά τα παιδιά,γιατί θυμόντουσαν τι χρώμα είχε το δικό τους πιάτο.



Μετά το δείπνο,ο Δράκος μας προσκάλεσε ακόμη,να παίξουμε ένα παιχνίδι με τα πιατάκια,στο οποίο τα παιδιά,έπρεπε να αναγνωρίσουν το πιατάκι με το όνομά τους πάλι και να το σηκώσουν ψηλά.


Να σημειώσω πως κάθε φορά,προσπαθούσαν να αναγνωρίσουν το όνομά τους μια ομαδούλα παιδιών και όχι όλα τα παιδιά μαζί,γυρνώντας γύρω από τα πιατάκια και καθώς εγώ χτυπούσα το ντέφι και τραγουδούσα:ψάξε το όνομά σου,ψάξε το όνομά σου,ψάξε το όνομά σου και σήκω στο ψηλά. Μόλις τελείωνε το τραγούδι και το χτύπημα στο ντέφι,έδινα λίγο χρόνο στα παιδιά να ψάξουν το όνομά τους.Όποιος το έβρισκε,σήκωνε ψηλά το πιατάκι του.
Εύκολο και απλό παιχνίδι,που όμως,άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά.


Αποστολή 2η: Μέτρησε τα γράμματα στο όνομά σου.


Αυτή τη φορά,ο Δράκος, μας έστειλε ένα χαρτί με τα ονόματά μας.Το κάθε παιδί,προσπαθούσε μα βρει το δικό του,να μετρήσει πόσες φωνούλες έχει το όνομά του και να χρωματίσει τον ανάλογο αριθμό στα κουτάκια.
Επίσης,μας έστειλε και ένα κάστρο,το όνομα του κάθε παιδιού χωρισμένο στις φωνούλες του και τα παιδιά προσπάθησαν να βάλουν με τη σειρά την κάθε φωνούλα μέσα στα κουτάκια και να δούνε μέχρι ποιον αριθμό έφτασε το όνομά τους.Το αποτέλεσμα ήταν αυτό.


Για την ολοκλήρωση των παραπάνω δραστηριοτήτων,δούλεψα με το κάθε παιδί ατομικά και στη συνέχεια,είδαμε τα αποτελέσματα ομαδικά στην παρεούλα.


Αποστολή 3η: Μέτρησε τις συλλαβές στο όνομά σου.

Τώρα ο Δράκος,άφησε στην τάξη μας ακόμη ένα κάστρο,που ήταν σαν μεγάλο χέρι.Στα δάχτυλά του,κολλήσαμε τα ονόματά μας,αφού αναγνώρισε ο κάθε ένας το δικό του και μέτρησε τις συλλαβές με τη βοήθεια των δαχτύλων.



Αφού ολοκληρώσαμε το μέτρημα και την τοποθέτηση των ονομάτων,κάναμε μία αναδρομή στα ονόματα και στον αριθμό των συλλαβών,χτυπώντας και τα ανάλογα παλαμάκια κάθε φορά.

Τέλος,ο Δράκος μας ζήτησε να φτάσουμε στο κάστρο μετρώντας τις συλλαβές και τοποθετώντας την καρτέλα με το όνομά μας στο στεφάνι με τον σωστό αριθμό.
Έτσι,κάθε φορά ερχόταν ένα παιδί με την καρτέλα του,πηδούσε μέσα σε τόσα στεφάνια όσες ήταν κ οι συλλαβές του ονόματός του και άφηνε την καρτέλα του στο ανάλογο στεφάνι.





Μέχρι εδώ τα καταφέραμε πολύ καλά,αλλά οι αποστολές μας είχαν και συνέχεια.

Δέσποινα 💜



 





























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου