My Sweet Kindergarten

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018

Περασμένες απόκριες..

Απόκριες!τις αγαπούν πολύ τα παιδιά!Ας ξεκινήσουμε με τις εμπειρίες τους..


Για να δούμε,όμως και την ουσία...


Και τώρα ώρα για παιχνίδι!Ας παίξουμε με τη λέξη απόκριες και τις φωνούλες της!Για αυτό το λόγο,χωριστήκαμε σε δύο ομάδες.Στην πράσινη και στην κόκκινη.Τα παιδιά της πράσινης ομάδας, είχανε στο χέρι τους μία ευδιάκριτη πράσινη τελίτσα και αντίστοιχα τα παιδιά της κόκκινης ομάδας, μία κόκκινη.Αυτό που έπρεπε να κάνουν,ήτανε να βρούνε τις κρυμμένες φωνούλες της λέξης απόκριες,τις οποίες είχα κρύψει εγώ νωρίτερα σε διάφορα σημεία της τάξης και να συνθέσουν τη λέξη.Η ομάδα που θα το έκανε πρώτη,θα κέρδιζε.



Όπως βλέπετε,έβαλα τις ανάλογες τελείες και στην κάθε καρτέλα και στο κάθε γράμμα,έτσι ώστε τα παιδιά να μην μπερδεύονται,αλλά έχοντας και σαν γνώμονα την τελεία στο χέρι τους,να παίρνουν τα σωστά γράμματα για την ομάδα τους και να τα αφήνουν κάτω από την σωστή καρτέλα.Επίσης,η κάθε ομάδα,είχε επιλέξει και ένα παιδί,το οποίο περίμενε στην καρτέλα και προσπαθούσε να βάλει στη σωστή σειρά τις φωνούλες που έφερναν οι συμπαίκτες του για να συνθέσει τη λέξη.Μόλις καταλάβαινε ότι έχει φτάσει στο στόχο του,φώναζε δυνατά "τέλος" και το παιχνίδι τελείωνε..

Οι κρυμμένες φωνούλες


Εεεεππ!!μην την πάρεις,έχει κόκκινη τελίτσα!


Και εδώ προσπαθούμε γρήγορα να συνθέσουμε τη λέξη!


Είπαμε να κάνουμε και μια εργασιούλα μετά το παιχνίδι,έτσι για εμπέδωση..


Φύλλο εργασίας:https://drastiriotites.wordpress.com/page/2/.

Ποτέ,όμως δεν φτάνει μόνο ένα παιχνίδι!Θέλοντας να εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό μας και γενικά να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω με τη γλώσσα,είδαμε διάφορες λέξεις που έχουν σχέση με τις απόκριες και τις συλλαβές τους.Το παιχνίδι,το είχα δει εδώ http://nipiagogosgiapanta.blogspot.gr/2015/02/blog-post_13.html και ήταν ότι έπρεπε για εμάς,αφού είχαμε έτοιμα τα καλάμια ψαρέματος ως ψαράδες Εσκιμώοι και είχαμε γίνει πια πολύ έμπειροι στην τέχνη του ψαρέματος.Απλά,το διαφοροποίησα λιγάκι..
Αρχικά,είδαμε τις εικόνες και τις λέξεις και προσπαθήσαμε να τις αντιστοιχίσουμε


και έπειτα,δύο δύο τα παιδιά,για να υπάρχει και λίγο σασπένς,αφού διάλεγαν από μία καρτέλα,"ψάρευαν"τις συλλαβές της λέξης.Για να τα διευκολύνω και να μην "χάνονται"στις συλλαβές,κάθε φορά,ανάλογα με την καρτέλα που επέλεγαν,έριχνα μέσα στο στεφάνι και τις ανάλογες συλλαβές,έτσι ώστε τα παιδιά να προσπαθούν κυρίως να βρούνε τη σωστή σειρά τους.



Στο τέλος,αφού ολοκλήρωναν τη σύνθεση,έπαιρναν την καρτέλα τους και την τοποθετούσαν δίπλα στο σωστό αριθμό,ανάλογα με το πόσες συλλαβές είχε η κάθε λέξη.Είχαμε ετοιμάσει απο πριν τα στεφάνια με τους αριθμούς με τα παιδιά,έτσι ώστε για κάθε συλλαβή να πηδάνε και σε ένα στεφάνι και να αφήνουν τελικά τις καρτέλες τους εκεί.


Όμως,απόκριες χωρίς κλόουν γίνεται;δ γίνεται!ήρθε,λοιπόν,στη τάξη μας ο κύριος κλόουν για λίγη γυμναστική!Είχα βρει κάποιες καρτέλες με κινήσεις εδώ http://nipkokhani.blogspot.gr/2015/02/blog-post_14.html και τις αξιοποιήσαμε κατάλληλα!τα καταφέραμε περίφημα!







Λίγο παιχνίδι ακόμη, όμως, με τον κύριο κλόουν δ μας πειράζει..αυτή τη φορά μαθηματικά!Το γνωστό σε όλους "τάισε τον κλόουν" με μια μικρή επέκταση..
Αρχικά,λοιπόν,το κάθε παιδί προσπαθούσε να ταΐσει όσο πιο πολλά μπαλάκια μπορούσε τον κύριο κλόουν,πετώντας και προσπαθώντας να βρει στόχο μέσα στο στόμα του.Ο καθένας είχε πέντε ευκαιρίες.


Μόλις τελείωνε όλες τις προσπάθειές του,μετρούσε πόσα τελικά μπαλάκια βρήκαν το στόχο και έγραφε το όνομά του και δίπλα τον αριθμό.


Αφού ολοκλήρωσαν όλα τα παιδιά,στη συνέχεια κάναμε ένα διάγραμμα τα αποτελέσματά μας,έχοντας ως οδηγό μας το χαρτί που είχαμε συμπληρώσει πριν με τον αριθμό που πετύχαμε και είδαμε ποιος πέτυχε τις περισσότερες μπαλίτσες,ποιος τις λιγότερες,ποιος ίσο αριθμό με τον άλλον.Ή ακόμη και πόσες περισσότερες ή λιγότερες μπάλες είχανε διαφορά τα παιδιά.


Και έχοντας πάλι ως οδηγό αυτό το χαρτί,κάναμε και λίγη πρόσθεση.Κάθε φορά,ένα παιδί,πρόσθετε τις μπαλίτσες που πέτυχε με τις μπαλίτσες ενός άλλου παιδιού που επέλεγε από το παραπάνω χαρτί.
Στο πρώτο στεφάνι έβαζε τις δικές του μπάλες και στο δεύτερο του άλλου παιδιού


Στη συνέχεια έκανε την πρόσθεση εδώ και έγραφε τους αριθμούς που είχε προσθέσει στην καρτέλα



και αφού μετρούσε πόσες συνολικά μπαλίτσες είχαν πέσει στο κουτί με την πρόσθεση,έβαζε τον σωστό αριθμό από τις μπάλες στο τελευταίο στεφάνι και έγραφε το αποτέλεσμα.




Την καρτέλα μπορείτε να την εκτυπώσετε από εδώ:Πόσο έφαγε ο κλόουν;

Και για να χαλαρώσουμε λίγο,φτιάξαμε και μερικά παιχνιδιάρικα κλοουνάκια..χρωματίσαμε,κόψαμε,κολλήσαμε,βάλαμε ακόμη λίγο χρώμα και έτοιμα!







Φυσικά,δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε και στο τί θα ντυθούμε φέτος τις απόκριες.Αφού παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι με τους γρίφους της αποκριάς,στο οποίο εκτός των άλλων τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουνε και τις αποκριάτικες στολές και στο οποίο


είχα σκορπισμένες τις κάρτες με τους γρίφους από τη μία και τις κάρτες με τις εικόνες από την άλλη.Τα παιδιά διάλεγαν μία καρτέλα με το γρίφο,τους τη διάβαζα και προσπαθούσαν να καταλάβουν σε ποια εικόνα απευθύνεται.Αν την έβρισκαν σωστά,την κρατούσαν.Στο τέλος,είδαμε ποιος βρήκε τους πιο πολλούς γρίφους,(παιχνίδι από εδώ:http://www.kindykids.gr/kataskeves/games-for-kids/661-paixnidi-grifoi-apokrias.html)



έπειτα,ζωγραφίσαμε και γράψαμε τη δική μας στολή για τις απόκριες.Χωριστήκαμε σε ομαδούλες των τριών,φτιάξαμε με αυτές έναν κλόουν και παρουσιάσαμε στους υπόλοιπους τις ζωγραφιές μας.
Δεν μπορώ να θυμηθώ,από που βρήκα αυτό το ωραίο φύλλο στο οποίο ζωγραφίσαμε 😔 




Τέλος,χορέψαμε και το "πώς το τρίβουν το πιπέρι",γιατί παράδοση και απόκριες πηγαίνουν μαζί.Μεγάλη επιτυχία!




Μην ξεχάσω και το αποκριάτικο σταυρόλεξο..έχουμε γίνει πολύ καλοί σε αυτό 😏



Δέσποινα💜













































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου