My Sweet Kindergarten

Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Πολικές αρκούδες εναντίον πιγκουίνων β'!

Πιγκουίνοι.
Και αφού τελειώσαμε με τις πολικές αρκούδες,ήρθε η σειρά των πιγκουίνων.
Το πρώτο πράγμα που κάναμε,ήταν να μάθουμε λίγα περισσότερα πράγματα για αυτούς.Ετοίμασα πάλι μία μικρή αφίσα με πληροφορίες,εκτύπωσα έναν πιγκουίνο σε Α3 και τις κόλλησα γύρω του,όπως είχα κάνει και με την πολική αρκούδα


και αφού τις διαβάσαμε και συζητήσαμε για αυτές,έπειτα μιλήσαμε και για τα μέρη του σώματός τους.Είδαμε τον πίνακα αναφοράς και γράψαμε και εμείς πώς ονομάζεται κάθε μέρος επάνω τους.


Είχα εκτυπώσει ακόμη έναν πιγκουίνο σε Α3 και τον πλαστικοποίησα.Γράφαμε εκεί επάνω.


Ακόμη,είδαμε διάφορα είδη πιγκουίνων και γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής τους.Αυτό που έκανε εντύπωση στα παιδιά,ήταν ότι τα αυγά τα επωάζει ο μπαμπάς πιγκουίνος και μάλιστα,μόλις βγούνε από το αυγουλάκι τους,τα ταΐζει με γάλα που παράγεται από τον οργανισμό του!Ενδιαφέρον είναι επίσης, ότι ,αρχικά οι πιγκουίνοι μπορούσαν να πετάξουν,έχασαν όμως αυτή τους την ικανότητα,καθώς προσαρμόστηκαν καλύτερα στο θαλάσσιο περιβάλλον.Πόσο υπέροχη είναι η φύση!



Στη συνέχεια,κάναμε αυτό το φύλλο εργασίας,αφού πρώτα προσπαθήσαμε όλοι μαζί στην παρεούλα μας,να τοποθετήσουμε στη σωστή σειρά τις εικόνες.


Οι πληροφορίες,ο πίνακας αναφοράς,οι πίνακες με τα είδη των πιγκουίνων και τον κύκλο ζωής είναι από το kindykids.Το φύλλο εργασίας είναι από http://www.123homeschool4me.com/2017/12/penguin-life-cycle-worksheets.html.

Και αφού είδαμε αυτό το βίντεο


αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε έναν πιγκουίνο..δυστυχώς,λόγω ενός προβλήματος στο τηλέφωνό μου,δεν μπόρεσα να βγάλω φωτογραφίες από τις ζωγραφιές των παιδιών.Ζωγραφίσαμε,όμως,εδώ.


Και επειδή μας έκανε εντύπωση ο αυτοκρατορικός πιγκουίνος και αναρωτηθήκαμε πόσο να είναι τελικά το 1,10 μ. ύψος που έχει,κάναμε μία σύγκριση μαζί του!


Και τώρα,ώρα για χορό και παιχνίδι!Πρώτα ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι των πιγκουίνων,


(στο οποίο,πάλι δεν κατάφερα να βγάλω φωτογραφίες 😟.Φανταστείτε,όμως,ότι κάπως έτσι ήμασταν και εμείς ως πιγκουίνοι..)κι έπειτα οι πιγκουινοδρομίες μας!



Τα πιγκουινάκια αγωνίζονται,για το ποιο θα προλάβει να αρπάξει πρώτο το ψάρι από το χέρι μου,χωρίς να πέσει το μπαλόνι από τα πόδια τους φυσικά!
Και επειδή είπαμε ότι οι πιγκουίνοι πορεύονται με το ίδιο ταίρι για μια ζωή,να 'μαστε εδώ με τα ταίρια μας να προσπαθούμε να φτάσουμε παρέα ως το τέλος της διαδρομής.Κάναμε,βέβαια,μερικές ζαβολιές,γιατί είπαμε τα χέρια πίσω,αλλά δεν βαριέσαι..σκοπός είναι να ευχαριστηθούμε το παιχνίδι!



Όπως πάντα,παίξαμε και διάφορα παιχνίδια στις γωνιές μας..

Σειροθέτηση..



Συλλαβές.Βλέπω την εικόνα,βρίσκω πόσες συλλαβές έχει και τη βάζω κάτω από τον πιγκουίνο με το σωστό αριθμό.



Μετράω τα ψάρια που έχει ο κάθε πιγκουίνος στην κοιλιά του και γράφω τον αριθμό.Οι πιγκουίνοι είχαν διαφορετικό χρώμα στην κοιλιά του ο καθένας.Τον αντίστοιχο πιγκουίνο έβρισκαν και τα παιδιά στην καρτέλα και έγραφαν στο τετραγωνάκι από κάτω του τον αριθμό.Υπενθυμίζω ότι έχουμε αρχίσει να δουλεύουμε τη δεύτερη δεκάδα,κυρίως τα νήπια.Εσείς αν θέλετε μπορείτε να κάνετε το παιχνίδι με λιγότερα ψάρια.



Αν θέλετε,την καρτέλα που έφτιαξα μπορείτε να την εκτυπώσετε από εδώ:Πόσα ψάρια έχει στην κοιλιά του ο κάθε πιγκουίνος;Απλά,βάλτε στις κοιλιές των πιγκουίνων τα χρώματα που εσείς θέλετε και πλαστικοποιήστε την. Εκτυπώσιμους πιγκουίνους και ψαράκια είναι πολύ εύκολο να βρείτε στο διαδίκτυο.

Πρόσθεση με πιγκουίνους,μεγαλύτερο-μικρότερο-ίσο.Για αυτό το παιχνίδι,εκτύπωσα και πλαστικοποίησα δύο πιγκουίνους σε Α3 χαρτί.Για τον κάθε πιγκουίνο,εκτύπωσα επίσης από 10 ψαράκια σε κόκκινο και πράσινο χαρτί αντίστοιχα.Κάθε φορά,ρίχνει το ζάρι το ένα παιδί και ανάλογα με τον αριθμό που τυχαίνει,βάζει τα ψάρια στην κοιλιά του.Το ίδιο κάνει και το άλλο παιδί.Έχω βάλει βέλκρο στις κοιλιές των πιγκουίνων και στα ψάρια,για να τα κολλάνε και να είναι πιο εύκολο να παίζουν.


Αφού ρίξουν το ζάρι και τοποθετήσουν τα ψάρια,οι δύο παίκτες,έχουν μπροστά τους καρτέλες στις οποίες και γράφουν μέσα στα αντίστοιχα κουτάκια (πράσινο για τα πράσινα ψάρια-κόκκινο για τα κόκκινα),τον αριθμό των ψαριών.Έπειτα, τα προσθέτουν και γράφουν το αποτέλεσμα.Για το παιχνίδι,μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δύο ζάρια αν θέλετε,για να είναι όλοι οι αριθμοί μέχρι το 10.


Εάν ενδιαφέρεστε για τις καρτέλες της πρόσθεσης που έχω φτιάξει,τις βρίσκετε εδώ:Καρτέλα για πρόσθεση-πιγκουίνοι.
Ένας άλλος τρόπος που παίξαμε το παιχνίδι,ήταν,αφού ρίχναμε το ζάρι και τοποθετούσαμε τα ψάρια,έπειτα βάζαμε τα σύμβολα όπως πιστεύαμε ότι ήταν σωστά.


Μετά από αυτό,είχαμε μπροστά μας,επίσης καρτέλες,στις οποίες γράφαμε τους αντίστοιχους αριθμούς και τοποθετούσαμε πάλι τα σύμβολα,ανάμεσα στους αριθμούς αυτή τη φορά.


Οι καρτέλες και τα σύμβολα,βρίσκονται εδώ και μπορείτε να τα εκτυπώσετε,αν θέλετε:Μεγαλύτερο-μικρότερο πιγκουίνοι.

Φυσικά,δεν παραλείψαμε να ταΐσουμε τον πιγκουίνο μας ψαράκια!


Για να ολοκληρωθεί,όμως,αυτή η αναμέτρηση ανάμεσα σε πολικές αρκούδες και πιγκουίνους,είπαμε να δούμε λίγο ποια είναι και η άποψη της κοινής γνώμης και έτσι προέκυψε νέα έρευνα..Βγήκαμε από την τάξη μας και χτυπήσαμε τις πόρτες του Δημοτικού σχολείου.Κάθε παιδί,ρώτησε 10 μαθητές και συμπλήρωσε το γράφημά του.Οι απόψεις διίστανται,όπως ήτανε αναμενόμενο!
Η έρευνά μας είναι αυτή


και μπορείτε,επίσης,να την εκτυπώσετε από εδώ:Γράφημα-εσύ ποιο ζώο προτιμάς;

Και κάπως έτσι,τελείωσε η ενασχόλησή μας με τα ζώα των πόλων..πάμε γι' άλλα!

Δέσποινα 💜
































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου